Kunskapens trädgård

Kunskapens trädgård

lördag 29 oktober 2016

Bortom det förnimbara

Bilder ger inblick bortom det förnimbara. Idag vandrade jag genom ett stråk där en kyrkogård ligger.
Bilden är tagen på skogskyrkogården Storkällan i Älta. Bilden fångar vägen till det ofattbara. Hur ser den värld ut där vi begraver våra nära och kära. Är den bara en plats som vi lägger vårt fysiska skal när jordelivet är slut? Eller är det också en plats där våra själar finns?

Har alltid haft livlig fantasi. Jag vill gärna tro att det finns något mer när jordlivet är slut. Kanske min tro kan hjälpa till. Tankarna går ofta till en annan värld när jag besöker kyrkogården där min föräldrar är begravda. Tycker mig känna en närvaro av något oförklarligt. Lika mycket som de obegripliga drömmar som kommer under nattens timmar om ens föräldrar.

Oavsett vad vi tror på så tycker jag att bilden ovan skapar den där extra dimensionen över det som finns bortom det förnimbara.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar