Kunskapens trädgård

Kunskapens trädgård

onsdag 31 augusti 2011

Kaxigare politik

Med valet av Annie Lööf som partiledarkandidat för C kommer ett helt annat tonläge. Hon är en skicklig kommunikatör som har förmågan att hålla journalistkåren på halstret. Betydligt bättre än mången politiker.

Samtidigt kommer det att bli en kaxigare ton i Alliansen och partiledar debatterna. Här kommer Juholt och magister Fridolin att möta sin överman (kvinna). Med nöje ska jag avnjuta första partiledar debatten i höst.

Dessutom fullföljs en gammal centertradition med att ha en jurist till partiledare. Ni har väl inte glömt den sluge Gunnar Hedlund från Ångermanland?

Vi går en spännande politiker höst till mötes. Bara att vänta vem som blir motståndare på vänsterkanten så småningom. Ett är säkert förändringens vind blåser i svensk politik.

2 kommentarer:

  1. Jag är glad att de valde henne. Det behövs mer liberala vindar i regering och riksdag. Men jag tror att Centerns partiledarbyte betyder färre väljare för mitt lilla parti.

    SvaraRadera
  2. Tror du det Helena. Jag tror att hon kommer att ta väljare från M och möjligen S. Det senare är mer en vild gissning.

    Varför hon kommer att ta från M är att kommer att attrahera de som vill se mer satsning på företagande och individ. Det har ju M fjärmat sig från och blivit ett S-parti som vill genomför välfärden i det skick den befinner sig men med blå färg.

    SvaraRadera