Kunskapens trädgård

Kunskapens trädgård

tisdag 7 december 2010

Tänke inte på det!

Sociala medier är en underbar konstruktion. Har i flera sammanhang prata om hur ypperligt bloggar, facebook, TED och YouTube är för lärandet. Nu har jag hittat ett annat sätt att nyttja facebook.

En av mina FB-vänner dog i fredags. Helt plötsligt började jag se konstiga meddelanden på mina nyheter. Efter en stund uppdagade jag att vännen dött. Det intressant är ju att man kan gå in på vännens logg och själv skriva ett farväl till honom. Något som jag aldrig tänkt på förr. Hur bra sociala media även är att uttrycka sin sorgen och få läsa alla andras upplevelser av personen och den livsgärning den gjort för andra. Det ger avtryck i minnenas allé.

Undrar var gränsen går för att utnyttja socialmedier. Jag har inte svaret, men ett är säkert vi har inte sätt slutet på tillämpningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar